Přestože jde stále spíš o měsíce než roky, přijde mi to dávno. Tak většinou uvažuji, když se stáčí diskuze k Líbímseti, tedy jako o uzavřené etapě, která s každou další sociální sítí ztrácí svoji aktuálnost. 

Téhle úvaze přidala i přednáška na Junior Internetu, pro publikum ve věku 13-18, kde jsem o Líbímseti hovořil a většina účastníků v sále působila dojmem, že ani neví co si pod tím názvem představit. S tím jsem šel i do přednášky v Eclubu ČVUT. Přijal jsem téma Jak vybudovat webovou společnost o 30ti lidech (a pak ji škálovat dolů). Především z přesvědčení, že komu jinému vyprávět o raketovém úspěchu a stejně strmém pádu, než studentům v obdobném věku, kdy jsem LST startoval.

Proč má takové vyprávění smysl? Protože se příliš často hovoří o příkladech růstu a jen vyjímečně o těch, kdy se firma propadá do nenávratna, přestože je to situace hodná internetových učebnic. Protože příběh zeštíhlování firmy je neméně zajímavý, ba pro formování budoucího správného úsudku možná ještě přínosnější. Protože příběh Líbímseti krásně demonstruje tranzici internetu od v podstatě čistě lokálního, až k internetu jak ho známe dnes, tedy ve velké míře globálnímu.

Přednášce předcházela úsměvná změna programu. Honza Řežáb z turbulentně rostoucích Socialbakers přednášku v Eclubu zrušil a já ho měl nahradit. Zdědil jsem tak i videopřenos publiku na vysokých školách po republice. Tipoval jsem, že část publika přijde na nesprávného řečníka.

Takový návštěvník byl nakonec jen jeden, sál se plně obsadil, z regionů se občas na něco zeptali a já zjistil, že příběh Líbímseti rozhodně neumřel. Ba naopak, že se na něm dá leccos z historie českého internetu demonstrovat a pochopit. Je to příběh který jsem připravený vyprávět, protože jsem v publiku o něj viděl zájem a zaznamenal spoustu pozitivních reakcí. Máte-li chuť ponořte se do české internetové historie také :-)